Harcerska Gromada Wilków im. J.P.2

Idź do treści

Historia - stow. zwykłe HGW im. sw. JP II - historia cz. 7 (2023-)

- 24-27.02.2023 - Wyprawa do Brukseli na zaproszenie rodziny Fightera. Super wyjazd. Traktowano nas jak ulubioną rodzinę. Zobaczyliśmy mnóstwo rzeczy w Brukseli, podpisaliśmy w katedre Poprawkę Belgijską, siostra Fightera zrobiła piękne koniczynki (bo była tam druga część obchodów DMB, ojciec Fightera pełnił rolę przwodnika, mama podawała wykwintne posiłki. Ciekawy był udział we mszy św. po francusku z murzyńskim chórem. Bruksela była obwieszona flagami ukraińskimi - bo byliśmy w Belgii w rocznicę napaści Rosji na Ukrainę. To stało się impulsem do stwoerzenia piosenki: Udręcons Ukraina. Fryki i gofry brukselskie są znakomite. Widzieliśmy: budynki władz UE, siedzibę główną NATO, Atomium, łuk triumfalny, stare miasto, katedrę, parki 13. Załapaliśmy się na demonstrację czeczeńców przeciw Rosji. Było super. Szkoda, że mogło nas pojechsć tylko sześciu.
- 29.04-02.05.2023 - wypad na Durbaszkę - kultowy biwak. Piękna pogoda. W Krakowie byliśmy na mszy św. u Franciszkanów (jak zwykle radośnie nas witano jako harcerzy a nawet była dodana za nas osobna modlitwa), jedliśmy prawdziwe wadowickie kremówki. Durbaszka powitała nas jak zwykle gościnnie. Było super przejście ze Szczawnicy przez Słowację, podejście w góry i przemarsz górami na Durbaszkę. Następnego dnia było malownicze zejście przez wąwóz Homole - część tego przejścia to tradycyjna muddy way (błodnista droga) jak mówili angielscy skauci kilka lat temu. Wieczorami rozmawialiśmy trochę o św. JP 2 (biwak był z okazji Dnia Patrona), o Maryi Królowej Polski i o konstytucji 3 Maja. W dniu 1.05 - nad Dunajcem nagraliśmy pieśń Aprite le porte a Cristo (była to 12 rocznica beatyfikacji JP2). Chyba nikt nie jest zawiedziony, że byliśmy na Durbaszce.
- 02-04.06.2023 - wypad do Szwecji. Głównym punktem wypadu był udział w tzw. pikniku polonijnym organizowanym w Parku Narodowym Jarvafaltet przez Niezależny Hufiec Harcerstwa Polskiwgo "LS-Kaszuby" w Szwecji. Spaliśmy w jednej ze stug Hufca w tym Parku. Przedtem zwiedziliśmy sztokholmskie Muzeum Historii Natoralnej z seansem w kinie Cosmonovana (bardzo ciekawe miejsce). Na sobotnim pikniku w Jarvafaltet była bardzo sympatyczna atmosfera. Wręczyliśmy tam oficjalnie druhowi Janowi Potrykusowi dyplom Segno Vivo di Speranza i zaśpiewaliśmy mu piosenkę "Pytam siebie o sens życia" i kilka innych. Wieczorem byliśmy na mszy św. w Kościele pw. Trójcy Świętej w Jakobsberg. Po mszy po raz pierwszy odbył się obrzęd przyznania Znaku Trójcy Świętej (nowy zwyczaj). Znak otrzymali: Jerry, Neptun, Corner, Nevil. W niedielę Trójcy św. modliliśmy się na tzw. Górze Druidów w Jarvafaltet i trochę pokręciliśmy się po centrum Sztokholmu. Wypad do Szwecji bardzo się Wilkom podobał. Tym bardziej zdziwiła nas informacja, że z dniem 16.06.2023 NHHP "LS-Kaszuby" zrywa kontakt z HGW.
- 24.06-01.07.2023 - 15 SEW w Beskidzie Niskim: Posada jaśliska, Jaśliska, Chatka Zyndranowa, Chatka Ropianka, Schronisko Hajstra w Hucie Polańskiej. Bardo udany wypad - jeden z najlepszych w historii. Mieliśmy - jako uczestnika - jednogo uchodźcę z Ukrainy, który chce dołaczyć do HGW. Na wypadzie powstał nowy zwyczaj: wybór kamiennego wilka - każdy daje kamienie tym którzy spełnili wobec niego w czasie SEW jakiś dobry uczynek. Wygrywa ten, kto dostaje najwięcej kamieni. Pierwszym kamiennym wilkiem został Kmicic. Wilkiem MacKenzie 2023 został wybrany Góral.
- 09.09.2023 - Jednodniowy wypad do Torunia. Szerp i Hades otrzymali stopień instruktorski organizatora. W Sanktuarium św. JP 2 Szerp otrzymał herb instruktorski kotwica.
- 10'2023 - wypad w Tatry (nocleg w Schronisku w Dolinie Roztoki). Po raz piwerwszy byliśmy na Rusinowej Polanie i w Sanktuarium poniżej tej Polany gdzie Szerp i Corner dołaczyli uroczyście do Harcerskiej Ostoi Matki Bożej Różańcowej. Dzień póxniej byliśmy w Dolinie Pięciu Stawów, a starsi poszli przez Świstówkę do Morskiego Oka. Jak zwykle w górach wypad był kultowy.
- 4.11.2023 - kolejne udane Igrzyska Patroli w Kosakowie
- 10-12.11.2023 - Biwak w Jaśliskach - Główną częścią biwaku był udział w kocercie z okazji Święta Niepodległości - w kościele w Jaśliskach. Na biwaku Hades otrzymał herb instruktorski Muszla. Ogłoszono też że oboźnym został Jack a kwatermistrzem Corner.
- 8.12.2023 - w Skorzewie powstał Specjalny Samodzielny Patrol HGW "Wilcza Knieja" z opiekunem hm Jarosławem Klasą "Pszczołą" i patrolowym Thorinem.
- 17.12.2023 Opłatek w Kościele NMP w Gdyni - z uwagi na datę - na początku przypomnieliśmy wydarzenia gdyńskiego czarnego czwartku sprzed 53 lat. Na opłatku formalnie po raz pierwszy uczestniczył podpatrol Błotnistych Wilczych Tropów z Tropicielem (szefem) tego podpatrolu Rogerem.
- 25-30.01.2024 - Klimatyczne Szkolenie Matecznik w Krakowie-Olszanicy. Pierwszy raz byli przedstawiciele Srodowiska Knieja ze Skorzewa. Na Mateczniku ustalono wstępną wersję karty na zerowy stopień Biszkopt (dla młodszych Wilczych Tropów). Szarym Wilkiem został wybrany Roger. Na początku Szkolenia Bohun poprowadził 2 INO Ostoja. - 17.02.2024 - Dzień Myśli Braterskiej w Skorzewie połaczony z obrzędowym przyjęciem kilku osób do Błotnistych Wilczych Tropów. - 27.02-1.03.2024 - Rewelacyjny wypad do Rzymu z okazji 10-lecia kanonizacji JP 2. Byliśmy w czwartek rano na mszy św. przy grobie św. JP2 gdzie odśpiewaliśmy Aprite le Porte a Cristo. Zwiedzaliśmy salę tradycji JP 2 w Domu Polskim (bardzo ciekawe opowieści). Złozyliśmy Ślubowanie Rzymskie przy figurze Maryi przed Domem Polskim. Odwiedziliśmy Sanktuarium NMP Nieustającej Pomocy, Bazylikę MB Śnieżnej i Bazylikę św. Piotra, kościół Gesu, Kościół św. Pankracego, MB na Zatybrzu, Piotra w okowach, muzeum duszcz czyśćcowych, Forum Romanum, Hiszańskie Schody, Plac Navona i jeszcze kilka innych miejsc. Wróciliśmy naładowani siła duchową do dalszej działalności harcerskiej.

Strona Główna | Aktualnosci (News) | Zew Wilkow (Voice of Wolves) | Plan Pracy | Ksiega Gosci (Guest Book) | Spiewnik (Songs) | Galeria (Photos) | Kontakt (Contact) | Do Pobrania (Download) | Linki (Links) | Historia (History) | Mapa witryny